وايسا دنيا وايسا دنيا .

وايسا دنيا

شيراز؛ شهري براي عكاسي: 10 نقطه ديدني براي ثبت زيباترين عكس‌ها

شيراز؛ شهري براي عكاسي: 10 نقطه ديدني براي ثبت زيباترين عكس‌ها

شيراز، با تاريخ غني، معماري بي‌نظير و طبيعت دل‌نواز، همواره الهام‌بخش هنرمندان و عكاسان بوده است. اين شهر با گوشه‌هاي پنهان و زيبايي‌هاي آشكار، فرصت‌هاي بي‌نظيري را براي خلق عكس‌هاي ماندگار فراهم مي‌كند. در اين مقاله، به معرفي 10 نقطه ديدني شيراز مي‌پردازيم كه هر كدام به نوبه خود، يك قاب بي‌نظير براي عكاسي هستند.

1. مسجد نصيرالملك: نقاشي نور و رنگ

مسجد صورتي شيراز، با شيشه‌هاي رنگي و كاشي‌كاري‌هاي ظريف، يك شاهكار معماري اسلامي است. بازي نور خورشيد در شيشه‌هاي رنگي، منظره‌اي رويايي خلق مي‌كند كه هر عكاسي را شيفته خود خواهد كرد. https://0rz.tw/WHnZc

2. باغ ارم: بهشتي زميني

باغ ارم، با معماري اصيل ايراني و طبيعت سرسبز، يكي از زيباترين باغ‌هاي ايران است. آب‌نماها، درختان كهنسال و ساختمان‌هاي تاريخي، اين باغ را به يك لوكيشن ايده‌آل براي عكاسي تبديل كرده‌اند.

3. آرامگاه حافظ و سعدي: زيارتگاه شعر و ادب

آرامگاه حافظ و سعدي، تنها مكان‌هاي زيارتي نيستند، بلكه موزه‌هايي از هنر و معماري نيز هستند. سنگ‌نوشته‌هاي زيبا، كاشي‌كاري‌هاي ظريف و معماري سنتي، اين آرامگاه‌ها را به مكان‌هايي ديدني براي عكاسي تبديل كرده‌اند.

4. بازار وكيل: سفري به گذشته

بازار وكيل، با راسته‌هاي طولاني، مغازه‌هاي سنتي و معماري خاص، يك موزه زنده از زندگي گذشته شيراز است. عكاسي در اين بازار، شما را به سفري در زمان مي‌برد.

5. ارگ كريمخان زند: نمادي از قدرت

ارگ كريمخان زند، با معماري باشكوه و تاريخي، نمادي از قدرت و شكوه دوران زنديه است. اين بناي تاريخي، با ديوارهاي بلند و برج‌هاي ديده‌باني، يك لوكيشن عالي براي عكاسي معماري است.

6. خانه زينت‌الملك: زيبايي در سادگي

خانه زينت‌الملك، با معماري اصيل قاجاري و تزئينات چوبي و گچي، نمايي از زندگي اشراف‌زادگان قاجاري را به نمايش مي‌گذارد. اين خانه با حياط دل‌نشين و اتاق‌هاي زيبا، يك لوكيشن رويايي براي عكاسي است.

7. نارنجستان قوام: باغي با عطر نارنج

نارنجستان قوام، با معماري اصيل و باغي سرسبز، يكي از زيباترين باغ‌هاي شيراز است. حوض‌هاي آب، درختان نارنج و ساختمان‌هاي تاريخي، اين باغ را به يك لوكيشن ايده‌آل براي عكاسي تبديل كرده‌اند.

8. قلات: روستايي با معماري سنگي

قلات، روستايي با معماري سنگي و كوچه‌هاي پيچ در پيچ، يك روستاي تاريخي است كه در دل كوه‌هاي زاگرس قرار دارد. عكاسي در اين روستا، شما را به سفري به گذشته مي‌برد.

9. درياچه مهارلو: آينه‌اي آسماني

درياچه مهارلو، با آب صورتي رنگ و طبيعت اطراف، يك منظره بي‌نظير را خلق مي‌كند. عكاسي در كنار اين درياچه، به خصوص در هنگام غروب آفتاب، مي‌تواند عكس‌هايي رويايي خلق كند.

10. خيابان زند: قلب تپنده شيراز

خيابان زند، با ساختمان‌هاي قديمي، كافه‌ها و رستوران‌هاي سنتي، قلب تپنده شيراز است. عكاسي در اين خيابان، شما را به دل زندگي روزمره شيرازي‌ها مي‌برد.نكات مهم براي عكاسي در شيراز:

  • بهترين زمان براي عكاسي: فصل بهار و پاييز، بهترين زمان براي عكاسي در شيراز است.
  • نور مناسب: نور صبح و عصر، بهترين نور براي عكاسي است.
  • لنز مناسب: براي عكاسي از معماري، از لنز وايد استفاده كنيد و براي عكاسي از جزئيات، از لنز ماكرو استفاده كنيد.
  • تجهيزات مناسب: از تجهيزات مناسب مانند سه پايه، فيلترهاي پلاريزه و ريموت كنترل استفاده كنيد.
  • احترام به مكان‌هاي تاريخي: هنگام عكاسي در مكان‌هاي تاريخي، به قوانين و مقررات احترام بگذاريد.

شيراز، با جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي فراوان، يك بهشت براي عكاسان است. با برنامه‌ريزي دقيق و انتخاب مكان‌هاي مناسب، مي‌توانيد عكس‌هايي بي‌نظير از اين شهر زيبا ثبت كنيد.آيا مي‌خواهيد در مورد يكي از اين مكان‌ها اطلاعات بيشتري كسب كنيد؟آيا مكان‌هاي ديگري را براي عكاسي در شيراز پيشنهاد مي‌كنيد؟لطفا نظرات و پيشنهادات خود را با ما در ميان بگذاريد.منبع : شيرازي شو

https://www.mapleprimes.com/users/ShirazIshoo2
https://www.recentstatus.com/ShirazIshoo2
https://www.jigsawplanet.com/ShirazIshoo2?viewas=0826facd878e
https://ko-fi.com/shirazishoo2
https://sketchfab.com/ShirazIshoo2
https://bitspower.com/support/user/ShirazIshoo2
https://doodleordie.com/profile/shirazishoo2
https://www.cakeresume.com/me/ShirazIshoo2
https://hypothes.is/users/ShirazIshoo2
https://www.anobii.com/en/019d6241f26f2be7cc/profile/activity
https://www.beatstars.com/shirazishoo2
https://mediajx.com/story19320861/%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2
 
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۱۲:۲۰ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :