وايسا دنيا وايسا دنيا .

وايسا دنيا

تاثير دراز و نشست بر كوچك شدن شكم و راهكارهاي آن

اين روزها داشتن شكمي صاف و كاهش چربي در ناحيه شكم براي بسياري مثل آرزو شده است. تا انجا كه حاضرند از هر روشي و با هزينه هاي بسيار به سايز دلخواه خود برسند. شايد شما هم به علت تجمع چربي در ناحيه‌هاي خاصي از بدن خود براي مثال چربي شكم و پهلو، پشت بازو، باسن، داخل ران و… وقتي وارد باشگاه مي‌شويد، از مربي مي‌خواهيد كه فقط تمريناتي را به شما بدهد كه روي چربي اين مناطق كار كند. به طور مثال از مربي خود مي خواهيد براي كوچك شدن شكم با دراز و نشست به شما تمرين دهد. در مجموع مي دانيد كه ورزش كردن تنها راه حل واقعي و دائمي خلاص شدن از اين چربي خسته كننده شكم و پهلو است.

 

كوچك شدن شكم با دراز و نشست … آيا اصلاً چربي سوزي به صورت موضعي امكان پذير است؟

 

اين باور كه چربي يك ناحيه خاص بدن را مي توان با ورزش به صورت موضعي كاهش داد، به پژوهشي كه در سال ???? انجام شد برمي‌گردد. اين پژوهش براي اولين بار ادعا كرد كه چربي در مناطقي كه عضله فعال است، به صورت موضعي كاهش مي‌يابد. اما تمامي تحقيقات بعدي تا به امروز به اشتباه بودن اين ادعا اذعان كرده‌اند.

براي مثال تحقيقي در سال ???? انجام شد و در آن تأثير دراز و نشست بر لاغري شكم و كاهش چربي شكم بررسي شد. آزمودني‌ها به دو گروه تقسيم شدند: گروهي كه هفت مدل دراز و نشست را در دو نوبت و در ده تكرار انجام دادند و گروه ديگري كه هيچ ورزشي انجام ندادند. هر دو گروه رژيم غذايي كنترل شده داشتند كه به يك ميزان كالري دريافت مي كردند. بعد از شش هفته نتيجه‌اي كه به دست آمد بسيار جالب بود. گروهي كه تمرينات دراز و نشست را انجام دادند ‌نسبت به گروه دوم كه تمرين نكردند كاهش چربي چنداني در ناحيه شكم‌شان اتفاق نيافتاد!

 

كوچك شدن شكم با دراز و نشست … چرا در بعضي مناطق بدن چربي بيشتري ذخيره مي شود؟

 

بدن هر فردي بسته به ژنتيك، سن و جنس، چربي را در مناطق خاصي ذخيره مي‌كند. وقتي افراد به كاهش وزن خود اقدام مي‌كنند، بدن با ترتيب خاصي چربي را از دست مي‌دهد. اين ترتيب در بدن هر شخص متفاوت است. به‌علاوه تحقيقات نشان داده است كه تمرينات ممتد و با تكرار زياد در ناحي? شكم مي تواند باعث آسيب به ستون فقرات در ناحيه كمر شود.

مقالات بيشتر را نيز مي توانيد در مجله سلامتي و تندرستي سبزينه راه بخوانيد.

 

شما براي از بين بردن چربي شكم و لاغري شكم چه راه هايي را امتحان مي كنيد؟

 

شما هم اولين گزينه براي مبارزه با چربي شكم كه به ذهنتان ميرسد دراز و نشست است؟ اما واقعاً كوچك كردن شكم با دراز و نشست امكان پذير است؟

اگر شما هم اعتقاد داريد دراز و نشست شكم را كوچك ميكند، دست نگه داريد! شما با اينكار تنها زمان خود را از دست مي دهيد!

همانطور كه گفتم تحقيقات تا به امروز گزارش كردند كه از بين رفتن چربي به صورت موضعي امكان‌پذير نيست. انواع تمرينات درازونشت مي تواند باعث تقويت عضلات شكم شما شود. اما در نهايت از چربي شكم شما كم نمي كند و  كوچك شدن شكم با دراز و نشست اتفاق نمي افتد. براي داشتن شكمي صاف بايد نكاتي را رعايت كنيد كه يكي از اين نكات كليدي ورزش است. زمانيكه هدف شما از ورزش كردن كاهش چربي شكم است بايد تركيبي از تمرينات بدنسازي و هوازي را همزمان در برنامه خود داشته باشيد. تركيب بدنسازي و هوازي بيشترين كمك را به لاغري شكم خواهد كرد. كوچك شدن شكم با دارز و نشست شايد در كنار اين تمرينات تنها سهم بسيار اندكي داشته باشد.

 

بهترين راه حل براي كوچك شدن شكم چيست؟

 

موضوعي كه براي كاهش چربي شكم بايد بدانيد اين است كه بايد كالري بيشتري بسوزانيد و كالري كمتري دريافت كنيد. پس بهتر است در برنامه تمريني بدنسازي خود به جاي ساعت‌ها دراز و نشت، حركاتي كه باعث مي‌شود شما كالري بيشتري بسوزانيد مثل اسكوات، لانج و ساير حركات چند مفصلي انجام دهيد. در بخش هوازي از تمرينات اينتروال استفاده كنيد و در كنار تمام اين تمرينات يك رژيم غذايي سالم و مناسب خودتان را داشته باشيد.

 

 

زمانيكه شما تصميم به لاغري شكم خود داريد بايد اين نكته را بدانيد چربي بدن به طور يكنواخت از تمام نواحي بدن كه چربي تجمع يافته مثل شكم، پهلو، ران، باسن، بازو و صورت كم مي‌شود. باز هم تكرار مي كنم اولويت اينكه چربي از كدام ناحيه كم شود به ژنتيك شما وابسته است.

هدف من از نوشتن اين مطلب آگاه ساختن شما از اين موضوع است كه كوچك شدن شكم با دراز و نشست به تنهايي امكان پذير نيست. شما مي‌توانيد در برنامه هفتگي خود از انواع تمرينات دراز و نشست در تعدادي معقول به منظور تقويت عضلات اين ناحيه بهره بگيريد اما نه با هدف كاهش چربي شكم!

 

خلاصه كلام

 

داشتن شكم صاف يك رويا نيست، اما دست يافتن به آن هم كمي صبر، انگيزه و پشت كار مي خواهد. هيچ كرم و ژلي نمي تواند به صورت موضعي چربي شكم شما را كم كند. هيچ قرص چربي سوزي بدون عوارض شكم شما را لاغر نمي كند. تنها راه اصولي و درست، داشتن برنامه تمريني است كه كل بدن و به ويژه عضلات اصلي شما را هدف قرار مي دهد. همچنين رعايت رژيم غذايي مناسب كه مي تواند در كوچك شدن شكم تاثير بسزايي داشته باشد.

شما چه تجربه‌اي از تمرينات دراز و نشست داريد؟ فراموش نكنيد هر سوال يا نظري در اين زمينه داشته باشيد، مي‌توانيد در قسمت نظرات يا در شبكه هاي اجتماعي سبزينه راه با ما در ميان بگذاريد.

 

 

https://www.blogtalkradio.com/astonpark33

https://visual.ly/users/astonpark33/portfolio

https://www.viki.com/users/astonpark33_588/about

https://infogram.com/untitled-chart-1h7z2l8zmvvqx6o?live

https://slides.com/astonpark33

https://www.yelp.ca/user_details?userid=b0ONN6vMHP5aiQ-2sLIWWg

https://logopond.com/AstonPark33/profile/600008/?filter=&page=

https://list.ly/astonpark33/favorites


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۴:۱۰ توسط:saman موضوع:

بررسي كامل مشخصات خودروي بوگاتي شيرون هرمس

مشخصات فني بوگاتي شيرون هرمس + بررسي آن

 

بوگاتي يكي از معروف ترين و گران ترين برندهاي خودرو در سراسر جهان است. اين شركت پس از واگذاري مالكيت به فولكس واگن، محصولات خود را با نام هاي ويرون و شيرون عرضه كرد. البته اين دو مدل در طرح هاي مختلف و شكل هاي متفاوت ارائه مي شوند.

 

تا قبل از رونمايي از Lavitor Noire و Divo در نمايشگاه خودروي ژنو 2019، بوگاتي Lavator به عنوان گران ترين خودروي صفر كيلومتر جهان شناخته مي شد. البته هنوز كامل نشده و گفته مي شود بوگاتي در سال 2021 آن را به مالك مجلل خود مي دهد.

 

معروف ترين ماشين سوپر اسپرت دنيا

 

شيرون سريع ترين و قدرتمندترين خودروي سوپر اسپرت تاريخ بوگاتي است. طراحي پيشرفته، فناوري نوآورانه، ظاهر و عملكرد عالي آن را به شاهكاري منحصر به فرد از فرم و فناوري تبديل كرده است. از سوي ديگر، هرمس، توليدكننده جهاني محصولات لوكس، چند سالي است كه پا به عرصه وجود گذاشته است.

اين مبحث در مجله تكنولوژي و خودروي نيوان تك به خوبي توضيح داده شده است.

 

هرمس يك توليد كننده كالاهاي لوكس مستقر در فرانسه است. اين برند بارها در مطالعات مختلف به عنوان با ارزش ترين برند جهان مورد ارزيابي قرار گرفته و رتبه بندي شده است. در حال حاضر، طيف گسترده محصولات تجاري هرمس شامل كالاهاي چرمي، عطرها و پوشاك است. دسته كالاهاي چرمي و جواهرات بزرگترين منبع درآمد اين شركت است. و لباس، ابريشم و پارچه وجود دارد.

 

امروزه اين برند با 307 فروشگاه در سراسر جهان، در سراسر آمريكا، روسيه و آسيا فعاليت مي كند. همچنين بيش از 13000 كارمند دارد. يكي از بزرگترين توليدكنندگان كالاهاي لوكس در جهان است. اين درآمد از 6.6 ميليارد دلار و سود از 2.3 ميليارد دلار در سال 2017 فراتر رفت.

 

همچنين با توجه به اظهارات مدير كل، كالاها به صورت دستي و حاصل تلاش صنعتگران و هنرمندان اين شركت توليد مي شود كه نشان از كيفيت ساخت و منحصر به فرد بودن محصولات آن دارد. به عنوان مثال، روسري ابريشم از ابريشم خالص ساخته مي شود كه توسط مزارع هرمس در برزيل توليد مي شود.

 

بوگاتي شيرون هرمس نتيجه يك همكاري عالي است

 

يك همكاري قوي بين هرمس پاريس و بوگاتي مولشيم ايجاد شد. اين بهترين تركيب هنر و قدرت است. تركيب بوگاتي شيرون معروف و هرمس زيبا بهترين انتخاب است. در نهايت اين همكاري منجر به توليد بوگاتي شيرون هرمس شد.

مطمئنا حاصل همكاري فوق العاده دو تا از بزرگترين برندهاي لوكس دنيا محصولي بي نظير خواهد بود. بهترين گزينه براي طراحي يك خودروي فوق لوكس، بوگاتي و هرمس هستند.

 

همكاري هرمس و بوگاتي به سال‌ها قبل برمي‌گردد

 

اين اولين بار نيست كه دو شركت فرانسوي با هم ملاقات مي كنند. قبل از جنگ جهاني اول، اتوره بوگاتي (موسس شركت) كارگاه هاي دكوراسيون را براي اميل هرمس، پسر بنيانگذار هرمس، سفارش داد. با اين حال، اين دستور تا سال 1920 اجرا نشد. او حتي با اميل هرمس براي ايجاد چندين مورد لوكس مانند چمدان سفارشي اولين بوگاتي رويال همكاري كرد. اين اولين همكاري دو شركت لوكس فرانسوي بود.

 

سال ها بعد، در سال 2008، اولين بوگاتي هرمس توليد شد. و آن بوگاتي ويرون Fbg بود. نه تنها چمدان، بلكه فضاي داخلي اين خودرو نيز توسط هرمس ساخته شده است. اين همكاري در سال 1395 صورت گرفت و همكاري اين دو شركت در زمينه هاي زير انجام شد:

 

1- توليد كيف هاي چرمي در سال 1920م

 

2- بوگاتي ويرون هرمس 2008

 

3- بوگاتي شيرون هرمس 2016

 

داستان بوگاتي شيرون هرمس

 

داستان با مانه خوشبين، ميلياردر جهاني آغاز مي شود كه به دليل علاقه اش به برندهاي فرانسوي هرمس و بوگاتي، سفارش ماشين مي دهد. Khosbein براي گرد هم آوردن اين دو شركت متحد شد و يك نسخه ويژه بوگاتي Chiron Hermes را براي خود انتخاب كرد. اين طرح براي سال 2016 برنامه ريزي شده است.

 

به گفته Optimist، ساخت بوگاتي شيرون هرمس 4 سال طول كشيد. باورش سخت است كه اين مدت طول كشيد تا بوگاتي شيرون تنها نشانه اي از سفارشي سازي داشته باشد. البته، هرمس نمي تواند عجله در اين پروژه داشته باشد.

دليل اصلي تاخير در ساخت خودرو اميدوار بودن ماني است. زيرا هيچ چيز معمولي و ساده اي براي حل اين كل خوشمزه وجود ندارد. قبل از اينكه بوگاتي شيرون هرمس را بسازند، رنگ‌هاي كرم، نقره‌اي و حتي قهوه‌اي را براي ماني خوش‌حال ارائه كردند. تا زماني كه به تصوير سفيد و شاداب مورد نظر برسند.

 

خودروهاي منحصر به فرد سانگوئن بايد مطابق با سليقه و ميل او باشند. او مي گويد كه يك Chiron زيبا، ساده و در عين حال مجلل مي خواست و اين چيزي بود كه به دست آورد. او براي نشان دادن وسواس خودش در انتخاب ماشين هايش مي گويد: اخيراً يك Chiron Super Sport 300+ به او پيشنهاد شده است. اما به نظر او به اندازه كافي منحصر به فرد نبود.

پروژه سفارشي سازي بوگاتي شيرون هرمس

 

تنها يك نسخه از Chiron در جهان وجود دارد. Chiron كه كاملا انحصاري است و فقط براي تي طراحي شده است.

تنها يك نسخه از Chiron در جهان وجود دارد. Chiron، كاملا انحصاري و فقط براي سانگوئين Manny طراحي شده است، سفيد با بوم برجسته Hermès است. مي توانيد طرح اسب را روي پارچه درجه يك در سراسر كابين ببينيد.

 

بوگاتي شيرون هرمس اديشن، ساخته اي منحصر به فرد، متعلق به يك ايراني است. ماشيني كه خوشبين آن را Journey مي نامد. سفر در سال 2016 آغاز شد.

 

نشان هرمس روي بدنه و كابين بوگاتي شيرون

 

در نگاه اول، بوگاتي خوش بينانه مانند يك بوگاتي شيرون سفيد معمولي به نظر مي رسد. طراحي نعل اسبي در نقاط خودرو آن را منحصر به فرد كرده است. اين دستگاه با مردم صحبت مي كند و مي گويد من يك كپي از هرمس هستم.

قسمت هاي پارچه داخلي با طرح اسب هرمس طراحي شده است. علامت يكي بودن اين خودرو و همچنين نام هرمس به خط فرانسوي به زيباترين شكل در قسمت هاي مختلف خودرو از جمله درب ها ديده مي شود.

 

بر خلاف ساير نسخه هاي Chiron، اسپويلر عقب نيز با طرح اسب هرمس چاپ شده است. اسپويلر عقب كاملاً در فضاي داخلي Chiron Hermes قرار مي گيرد.

بوگاتي شيرون هرمس همچنين با مجموعه اي از چمدان ها و كيف هاي سفارشي هرمس عرضه مي شود. يكي از تاثيرات هنري اين دستگاه توري، جلوپنجره كفي شكل است. ويژگي مشابه تمام محصولات بوگاتي. توري نعل اسبي در طرح بسيار ظريف مينياتوري H ساخته شده است.

 

https://trello.com/u/mertieburt1

https://www.diigo.com/user/mertieburt1

https://www.blogtalkradio.com/mertieburt1

https://visual.ly/users/mertieburt1/portfolio

https://infogram.com/untitled-chart-1hxj48pdzj05q2v?live

https://slides.com/mertieburt1

https://500px.com/p/mertieburt1?view=photos

https://www.mapleprimes.com/users/MertieBurt1

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۳:۰۶ توسط:saman موضوع:

چگونه پوستي بدون چي ن و چروك داشته باشيم

با گذر زمان و در صورت عدم رسيدگي به پوست‌، چين و چروك ظاهر مي‌شود. اما در واقع راز داشتن پوست صاف و بدون چين و چروك چيست؟

 

راز داشتن پوستي شفاف و مبارزه با چين و چروك، دوري كردن از هرچه بيشتر از اشعه‌هاي UV و سيگار كشيدن است. اين ? عامل دلايل اصلي چين و چروك صورت هستند. كم شدن قابليت كشساني پوست و از دست دادن نرمي و رطوبت آن با مرور زمان، اجتناب‌ناپذير است اما با مداومت و دوري كردن از عادت‌هاي مضر، مي‌توانيد مطمئن شويد كه روند پيري پوست شما تا حد ممكن آهسته شده‌ است. در اين مطلب  به موضوع داشتن پوستي بدون چين و چروك و به طور كلي به زيبايي پوست  مي‌پردازيم.

 

داشتن پوستي بدون چين و چروك

 

از پوست‌تان در برابر آفتاب محافظت كنيد

تابش نور خورشيد دليل شماره يك چين و چروك پوست است. پس براي جلوگيري از چين و چروك، بايد هر طور شده از پوست در برابر اشعه‌هاي مضر خورشيد محافظت كرد. به هيچ‌وجه نبايد براي مدت طولاني در برابر تابش مستقيم نور خورشيد قرار بگيريم. مخصوصا هنگام ظهر كه آفتاب در وسط آسمان قرار گرفته است. اگر رعايت اين مورد هميشه براي شما ممكن نيست و گاهي مجبوريد زماني را زير تابش شديد خورشيد قرار بگيريد، حتما يك لايه مناسب از كرم ضد آفتاب روي پوست‌تان بزنيد. در كمترين ميزان تابش، از SPF 15 استفاده كنيد. اما اگر پوست روشني داريد، كرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 يا بالاتر استفاده كنيد. اگر زمان زيادي را زير آفتاب مستقيم مي‌مانيد، حتما هر ?? دقيقه يك‌ بار ضد آفتاب خود را تجديد كنيد.

در غذا خوردن دقت كنيد

رژيم غذايي فاكتور مهمي در مراقبت از پوست است پس بايد مراقب باشيد كه چه چيزي مي‌خوريد يا چه‌ چيزهايي را نمي‌خوريد. غذاهاي سرشار از آنتي‌اكسيدان كه از شما در برابر خطر راديكال‌هاي آزاد و باكتري‌هاي تخريب‌كننده سلول‌هاي پوست، محافظت مي‌كند، يكي از بهترين راه‌هاي مبارزه با پيري زودرس پوست هستند. رژيم غذايي كه داراي گياهان و سبزيجات سرشار از آنتي‌اكسيدان است، از ايجاد خطوط و چين و چروك روي پوست جلوگيري مي‌كند و پيري را عقب مي‌اندازد؛ گذشته از خواص ضد سرطاني آنتي اكسيدان‌ها. خوردن قند و چربي را تا جاي ممكن كاهش دهيد و تلاش كنيد سبزيجات با برگ‌هاي سبز، ميوه‌هاي قرمز مثل انواع توت، ميوه‌هاي استوايي مثل انبه و آناناس و البته ماهي كه بهترين منبع Omega-3 است را در طول هفته بخوريد.

آبرساني را اولويت هر روز خود قرار دهيد

شايد در طول روز هر بار كه تشنه شويد آب بنوشيد اما به روزهاي پر مشغله فكر كنيد؛ روزهايي كه كمتر تشنه مي‌شويد، اگر به اندازه كافي آب ننوشيد، سلول‌هاي پوست هم مانند تمام سلول‌هاي بدن، عملكرد درستي نخواهند داشت. بدون مرطوب‌كننده پوست شما خشك و شكننده مي‌شود. شما بايد روزانه چيزي حدود ? ليوان آب بنوشيد تا پوست‌تان رطوبت كافي داشته باشد و بتواند با چروكيدگي و خشكي مبارزه كند. همچنين از كرم‌هاي آبرسان روزانه و شبانه به طور مرتب استفاده كنيد. در اين باره توضيحات بيشتر را در مجله سلامت و زيبايي ماوراي سلامت دنبال كنيد.

 

ورزش چين و چروك را دور مي‌كند

همه مي‌‌دانند كه ورزش براي سلامتي بدن مفيد است، اما تحقيقات نشان داده است كه ورزش براي سلامتي پوست عالي است. فقط مطمئن شويد كه بعد از ورزش و عرق كردن صورت‌تان را خوب تميز مي‌كنيد تا از جوش و دانه‌هاي سر سياه پيشگيري كنيد.

هميشه روي خواب شبانه حساب كنيد

با اينكه شما وقتي خواب هستيد فعاليت زيادي نداريد اما پوست شما شديدا در حال فعاليت است. سعي كنيد حتما ? الي ? ساعت در طول شب بخوابيد تا فعاليت بازسازي پوست‌تان بهينه شود و پوست فرصت كافي براي بازسازي داشته باشد. با اين كار وقتي صبح از خواب بيدار مي‌شويد پوستي شفاف و درخشان خواهيد داشت.

رتينول را به عادت‌هاي مراقبت از پوست خود اضافه كنيد

به زبان ساده‌تر رتينول از مشتقات ويتامين A و از خانواده مواد شيميايي است. رتينول و مواد مشابه آن در محصولات تخصصي مراقبت از پوست وجود دارد. دليل محبوبيت محصولات داراي رتينول، مراقبت و پيشگيري از پيري پوست است. با بالا رفتن سن حجم سلول‌هاي پوست كاهش پيدا مي‌كند كه باعث كدر شدن و افزايش خطوط و چروك روي صورت مي‌شود. خاصيت اسيدي اين ماده به مرور زمان و مداومت در استفاده باعث كاهش و پيشگري از چين و چروك مي‌شود. پس روي برچسب محصول به دنبال «رتينول» باشيد.

با دنبال كردن اين راهكارها شما مي‌توانيد با پيري پوست مبارزه كنيد و حتي در سن بالا نيز پوست شاداب و جواني داشته باشيد.

 

https://seekingalpha.com/user/57271970/comments

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/TobiMetz3

https://8tracks.com/tobimetz3

https://weheartit.com/TobiMetz3

https://www.liveinternet.ru/stat/mavarayesalamat.ir/

https://www.viki.com/users/tobimetz3_374/about

https://visual.ly/users/tobimetz3/portfolio

https://justpaste.it/8wy0t

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۱:۰۴ توسط:saman موضوع:

بهترين بازيهاي كارتي

بازي پوكر چيست؟ پوكر يك بازي كارتي است كه هر بازيكن دو كارت بسته دريافت مي كند و پس از اينكه كارت ها رو به رو بر رو شده اند، بازيكنان شروع به شرط بندي مي كنند. در حين بازي، پنج كارت رو به رو بر رو مي شود و بازيكنان بايد با استفاده از دو كارت بسته و پنج كارت باز شده، دستي تشكيل دهند

 

 

سايت شرط بندي تك بت يك وب سايت شرط بندي آنلاين است كه به كاربران امكان مي دهد برروي مسابقات ورزشي مختلف شرط بندي كنند. اين سايت داراي بخش هايي از جمله بخش هايي كه به بازي هاي فوتبال، بسكتبال، تنيس و واليبال اختصاص داده شده است و كاربران مي توانند از طريق اين بخش ها، شرط بندي خود را برروي تيم ها و بازيكنان مورد علاقه خود قرار دهند

n2_pvc8.jpg


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۱:۲۰ توسط:saman موضوع:

مشعل موتورخانه چيست؟

-

مشعل موتورخانه چيست؟

مشعل موتورخانه به عنوان قلب موتورخانه شناخته مي شود كه وظيفه اصلي يعني گرمايش آب را بر عهده دارد. نحوه عملكرد مشعل در موتورخانه به اين صورت مي باشد كه گرماي مورد نياز براي گرم كردن آب را در ديگ موتورخانه فراهم مي كند.

مشعل موتورخانه از اجزاي مختلفي همچون لايه صدا گير، مخلوط كن، نازل سوخت اوليه، مخزن اوليه و ثانويه ورودي هوا، محفظه احتراق و رايزر سوخت تشكيل شده است.

انواع مشعل موتورخانه

مشعل هاي موتورخانه با توجه نوع سوخت به چند دسته تقسيم مي شوند. از انواع مشعل موتورخانه مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مشعل گازي موتورخانه: اين مشعل سوخت مورد نياز خود را از منابع گاز شهري تامين مي كند.
  • مشعل گازوئيلي موتورخانه: اين نوع مشعل با نام مشعل ديزل نيز شناخته مي شود و نسبت به انواع مشعل هاي ديگر خراب هاي زيادي را به بار مي آورد و طول عمر كوتاه تري دارد.
  • مشعل دو گانه سوز موتورخانه: اين نوع مشعل سوخت مورد نياز خود را از تركيب نفت و گاز تامين مي كند.
  • مشعل مازوت سوز: يكي از ارزان ترين نوع مشعل، مشعل مازوت سوز مي باشد كه از آن با نام مشعل نفت كوره اي نيز ياد مي شود.
  • مشعل بدون دمنده: انرژي مورد نياز اين مشعل از طريق يك دودكش تامين مي گردد. مشعل بدون دمنده با نام اتمسفريك نيز شناخته مي شود.

مشكلات رايج مشعل موتورخانه

در ادامه به بررسي چند نمونه از مشكلات رايج مشعل موتورخانه و راهكارهاي پيشنهادي براي رفع آنها مي پردازيم.

كافي نبودن فشار

در مواردي كه فشار گاز كم باشد و يا فيلترها كثيف و مسدود شده باشند، فشار مشعل كاهش مي يابد كه به اين منظور بايد فيلتر را تميز كنيد.

جرقه نزدن

در صورت عواملي همچون خراب شدن كابل هاي جرقه، خراب شدن ترانسفورمر جرقه و خرابي رله ممكن است اين مشكل به وجود آيد كه به منظور تعمير آن بايد رله را تنظيم كنيد، ترانسفور و كابل هاي جرقه را نيز تعويض نماييد.

خاموش شدن مكرر مشعل

در مواردي كه شعله تنظيم نباشد و يا فاصله بين الكترودها زياد باشد، مشعل به صورت مكرر در حين كار كردن خاموش مي شود كه به اين منظور بايد جريان گاز و هوا و فاصله بين الكترودها را تنظيم كرد.

پس زدن شعله

از عواملي كه در پس زدن شعله تاثير گذار است مي توان به اختلال در سيستم جرقه زني و كمبود گاز اشاره كرد كه براي رفع اين مشكل بايد سيستم جرقه زن بررسي و در صورت نياز تعمير و يا تعويض گردد.

در صورتي كه هر يك از مشكلات فوق براي مشعل موتورخانه به وجود آمد مي توانيد با مركز تاسيسات نوبهار تماس بگيريد. تكنسين هاي متخصص تاسيسات نوبهار به بررسي و تعمير مشعل موتورخانه مي پردازند.

تعمير مشعل موتورخانه

اگر مشعل موتورخانه خراب شود، قسمت هاي مختلف موتورخانه عملكرد صحيح خود را از دست مي دهند. در صورت خرابي مشعل موتورخانه بايد از يك متخصص تاسيسات كمك بگيريد. تكنسين هاي تاسيسات نوبهار به بررسي موتورخانه مي پردازند و اگر با خرابي مشعل موتورخانه مواجه شوند و تشخيص دهند كه عملكرد نادرست موتورخانه ناشي از خرابي مشعل است به تعمير مشعل موتورخانه مي پردازند.

قيمت مشعل موتورخانه

با توجه به اينكه مشعل يكي از بخش هاي اصلي موتورخانه است بايد نوع با كيفيت و استاندارد آن را خريداري كنيد. قيمت مشعل هاي موتورخانه به عواملي همچون نوع سوخت مورد استفاده، توان كاري و برند آن بستگي دارد.

شيرآلات موتورخانه

علاوه بر مشعل يكي ديگر از قسمت هاي مهم موتورخانه، شيرآلات موتورخانه است. شيرآلات موتورخانه با توجه به عملكردي كه در سيستم موتورخانه دارند به صورت زير دسته بندي مي شوند:

  • شيرهاي رها كننده
  • شيرهاي سماوري
  • شيرهاي هواگير همچون تك روزنه و دو روزنه
  • شيرهاي يك طرفه همچون دروازه اي و سوپاپي
  • شيرهاي تنظيم عبور مايعات همچون زاويه دار، بشقابي و سوزني

هر كدام از شيرآلات موتورخانه در اثر عوامل مختلفي ممكن است دچار خوردگي و در نهايت خرابي شوند كه در چنين مواقعي بايد اين مشكلات را با يك تكنسين متخصص در ميان بگذاريد. تكنسين هاي تاسيسات نوبهار با بررسي شيرآلات موتورخانه اگر نياز باشد به تعمير شيرآلات مي پردازند و در صورتي كه خرابي و يا خوردگي ايجاد شده در شيرآلات زياد باشد نسبت به تعويض آن اقدام مي كنند. جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با مشاوران تاسيسات نوبهار به صورت رايگان در تماس باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۱:۱۵ توسط:saman موضوع:

كاربرد روش هاي مهندسي بافت در گروه هاي تخصصي مركز تحقيقات فناوري بن ياخته

كاربرد روش هاي مهندسي بافت در گروه هاي تخصصي مركز تحقيقات فناوري بن ياخته

 

ساخت محصولات مهندسي بافت عموماً با داربست انجام مي شود (همانطور كه در گروه نانوتكنولوژي و مهندسي بافت مركز تحقيقات فناوري بن ياخته انجام مي شود)، مي تواند حاوي طيف گسترده اي از مواد مناسب از پروتئين ها تا پلاستيك ها باشد. پس از ساخت سلول هاي بنيادي، سلول ها در داربست ها قرار مي گيرند (همانطور كه در گروه زيست شناسي سلول هاي بنيادي مركز تحقيقات فناوري سلول هاي بنيادي وجود دارد). تركيبي از عوامل رشد را مي توان در كاشت سلول ها استفاده كرد. در اين روش سلول هاي پيوندي منبع اصلي تشكيل بافت جديد هستند. از سوي ديگر، داربست هاي سنتز شده ساختار متخلخل سه بعدي را تشكيل مي دهند، حاوي سلول هايي در آنها هستند تا ماتريكس خارج سلولي را تشكيل دهند و همچنين رشد سلول ها را در بدن كنترل مي كنند. اين داربست هاي سنتز شده زيست تخريب پذير بوده و در طول زمان و مطابق با بازسازي بافت تخريب مي شوند. روش ديگر جايگزيني بافت آسيب ديده با داربست بدون سلولي بلافاصله پس از آسيب است. اصل اين روش اين است كه با كمك يك اسكلت، بيومولكول هاي مناسب به ناحيه آسيب ديده هدايت مي شوند. بيومولكول ها به صورت كنترل شده از داربست آزاد مي شوند و سلول هاي مولد به سمت بافت آسيب ديده هدايت مي شوند و رشد و تمايز خود را توسعه مي دهند و در نتيجه بازسازي بافت افزايش مي يابد. در برخي موارد، سلول ها، داربست ها و فاكتورهاي رشد ابتدا با هم ادغام مي شوند و ساختار مي تواند خودش را تشكيل دهد.

راه ديگر براي توليد بافت جديد استفاده از اسكلت در بدن است. در اين روش، سلول‌هاي بافت اهدايي برداشته مي‌شوند و از ماتريكس خارج سلولي باقي‌مانده به عنوان ساختار حمايتي براي رشد سلولي استفاده مي‌شود. اين روش براي مهندسي بافت قلب، كبد، ريه و كليه استفاده مي شود. استفاده از اين روش به محققان اين امكان را مي‌دهد تا با استفاده از قيچي‌هايي كه از بافت انساني كه در طي عمل جراحي برداشته مي‌شود و سلول‌هاي بيمار جدا مي‌شوند، اندام‌هاي خاصي را براي فرد توليد كنند كه توسط سيستم ايمني رد نمي‌شوند.

منبع :  شركت فناوري بن ياخته  https://bonbiotech.ir/

 

 

https://www.pubpub.org/user/tamika-hayes

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://tcgschool.edu.in/members/tamikahayes2/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/TamikaHayes2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2962715-jenny-tucker

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/jenny_tucker42

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/TamikaHayes2

https://www.ottawaks.gov/profile/tamikahayes2/profile

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:tamikahayes2/about

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۶:۳۹ توسط:saman موضوع:

دانلود آهنگ هاي مهوني از تاپ سانگز

دانلود آهنگ هاي مهوني از تاپ سانگز

اونيكا تانيا ماراج-پتي، معروف به نيكي ميناژ، خواننده رپ، خواننده و ترانه سراي ترينيدادايي است. او به دليل تطبيق پذيري اش به عنوان يك هنرمند، اشعار تند، زبان تندي كه در رپ كردن دارد و استفاده از لهجه هاي جالب در خوانندگي اش مورد توجه قرار گرفته است. شما مي توانيد تمامي آهنگ هاي اين خواننده را در سايت Top Songs با بالاترين كيفيت ها دانلود كنيد.

 

آهنگ Beauty And A Beat از Justin Bieber & Nicki Minaj

متن آهنگ Beauty And A Beat از Justin Bieber & Nicki Minaj

Yeah, Young Money, Nicki Minaj, Justin

 

Show you off, tonight I wanna show you off (eh, eh, eh)

 

What you got, a billion could've never bought (eh, eh, eh)

 

We gonna party like it's 3012 tonight

 

I wanna show you all the finer things in life

 

So just forget about the world, we're young tonight

 

I'm coming for ya, I'm coming for ya

 

Cause all I need

 

Is a beauty and a beat

 

Who can make my life complete

 

It's all about you,

 

When the music makes you move

 

Baby, do it like you do

 

Cause...

 

[Beat break]

 

Body rock, girl, I can feel your body rock (eh, eh, eh)

 

Take a bow, you're on the hottest ticket now, oh (eh, eh, eh)

 

We gonna party like it's 3012 tonight

 

I wanna show you all the finer things in life

 

So just forget about the world, we're young tonight

 

I'm coming for ya, I'm coming for ya

 

Cause all I need

 

Is a beauty and a beat

 

Who can make my life complete

 

It's all about you,

 

When the music makes you move

 

Baby, do it like you do

 

[Nicki Minaj]

 

In time, ink lines, bitches couldn't get on my incline

 

World tours, it's mine, ten little letters, on a big sign

 

Justin Bieber, you know I'mma hit 'em with the ether

 

Buns out, wiener, but I gotta keep an eye out for Selener

 

Beauty, beauty and the beast

 

Beauty from the east, beautiful confessions of the priest

 

Beast, beauty from the streets, we don't get deceased

 

Every time a beauty on the beats

 

(Yeah, yeah, yeah, yeah, let's go, let's go)

 

Body rock, girl, I wanna feel your body rock

 

Cause all... (all I need is love) I need

 

Is a beauty and a beat

 

Who can make my life complete

 

It's all... (all I need is you) about you,

 

When the music makes you move

 

Baby, do it like you do

 

Cause...

 

[Beat break]

دانلود آهنگ Beauty And A Beat از Justin Bieber & Nicki Minaj

 

آهنگ I’m Legit از Nicki Mina

متن آهنگ I’m Legit از Nicki Mina

I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why?

'Cause I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why? 'Cause I'm the shit

Beat 'em like they stole some, beat 'em like they stole some

All this booty here got 'em dreaming, lemme hold some

Let me, let me hear that boy, let me, let me wear that boy

Let me get the most expensive car, and let me steer that boy

Real big pretty titty, shut down every city

If you want the kid kitty, gotta get the key from me

All new everything, plus pay the rent for me

If we in the wilderness, niggas pitch the tent for me

Tent for me, tent for me, get me bodied

Long hair, no makeup, doing pilates

Those niggas don't step on my damn Zanottis

All them bitches my sons but who's the Daddy?

I graduate with honors, I ball, 'Nead O'Connor

I did a freestyle, then I got a shout out from Obama

Yes, yes, I am ill, I go in for the kill

Hoes is my sons, birth control, I am on the pill

What I gotta do? What I gotta do to 'em?

Step up in the club, everybody like who them?

Girls girls, me and my girls

What you done did? I need some referrals

Motherfuckers know I'm the shit, legit

And if a motherfucker don't, he can suck my dick

I tell 'em, "Everybody else is my opposite"

I put 'em on the game, give 'em five percent

I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why?

'Cause I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why? 'Cause I'm the shit

I'm like really famous, I got a famous anus

No, not Famous Amos, all this fame is heinous

Lemme, lemme hear that boy, lemme, lemme wear that boy

All this money coming in, but I never share that, boy

No lipstick, no lashes though

But I got a real big ol' ratchet, though

I said dude, yo dude, you packing dough

He said he want a good box like Pacquiao

I said, "Well, my name Nicki and it's nice to meet you"

If you really wanna know, I'll give you my procedure

Got a whole bunch of pretty gang in my clique

And we lookin' for some ballers, alopecia

I hate wack niggas, I should really slap niggas

These niggas trippin' when I put 'em on the map niggas

How you gon' break that? How you gon' fake that?

Ain't at no wedding but all my girls cake pops

Sleeping on me, no mattress though

I'm a burn the beat down, no matches though

No, they can't keep up? They molasses slow

I'm the greatest Queens bitch, with the cashes flow

Looking at me like it's my fault

Trying to take sneak pictures with they iPhone

I like independent bitches like July 4th

Now that's what young Harriet died for

I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why? 'Cause I'm the shit

I'm the shit with no makeup, don't have to curl my hair up

All this booty here, mine, I'm a dollar worth a dime

Real bosses stand up, ladies throw your hands up and say

"I know I'm cute, I know I'm fly"

You ask me why? 'Cause I'm the shit

دانلود آهنگ I’m Legit از Nicki Mina

 

آهنگ Downtown از J balvin

متن آهنگ Downtown از J balvin

A ella le gusta cuando bajo downtown

En su cuerpo puedo ver la definici?n Se ve que lo trabajo eres motivaci?n Le ped? que me ayude con una misi?n Que me llene entera de satisfacci?n

A m? me gusta cuando baja downtown Le pido que se quede ah? envenciao' Me dice baby, suena interesao' Si quieres ven y quédate otro round

A ella le gusta cuando bajo downtown Me pide que me quede ah? envenciao' Le digo uh mami, estoy interesao' Si quieres yo me quedo pa' otro round

Que me quede otro round Tanto que me ha rodeao' Ya lo tengo asfixiao' Yo te he observao'

No aguanta, se adapta Me dice "no quiero que termines" Es un misterio pero no de cine En las noches soy yo la que define Todo a lo que va pasar A m? no me tienes que mandar

A m? me gusta cuando baja downtown Le pido que se quede ah? envenciao' Me dice baby, suena interesao' Si quieres ven y quédate otro round

A ella le gusta cuando bajo downtown Me pide que me quede ah? envenciao' Le digo uh mami, estoy interesao' Si quieres yo me quedo pa' otro round

Oh, sé que me quieres ver Bajando por toda tu piel Oh, sé que quieres que me quede Enredarte en mis piernas es lo que quieres

No se vale el empate, esto es hasta darle jaque mate Hasta que uno de los dos se mate Si quieres yo bajo y de una me pongo pal' trabajo Suelta el estrés, baby, yo te relajo

Se pone bella, me dice que ya Sigue ah?, que la tengo viendo las estrellas Se me acelera, hasta abajo se va Y como ella lo hace, no lo hace cualquiera

En su cuerpo puedo ver la definici?n Se ve que lo trabaja, eres motivaci?n Le ped? que me ayude con una misi?n Que me llene entera de satisfacci?n

A m? me gusta cuando baja downtown Le pido que se quede ah? envenciao' Me dice baby, suena interesao' Si quieres ven y quédate otro round

A m? me gusta cuando baja downtown Le pido que se quede ah? envenciao' Me dice baby, suena interesao' Si quieres ven y quédate otro round

Anitta, J Balvin man, J Balvin man (Leggo') Sky Rompiendo Rompiendo El Bajo Fenomenal

دانلود آهنگ Downtown از J balvin

 

آهنگ i like it از cardi b ft bad bunny and j balvin

متن آهنگ i like it از cardi b ft bad bunny and j balvin

Yeah baby, I like it like that You gotta' believe me when I tell you I said I like it like that You gotta' believe me when I tell you I said I like it like

Now I like dollars, I like diamonds, I like stunting, I like shining I like million dollar deals, where's my pen, bitch I'm signin' (Signin') I like those Balenciagas (Those), the ones that look like socks I like going to the jeweler, I put rocks all in my watch (Cha-ching) I like texts from my exes, when they want a second chance (What?) I like proving niggas wrong, I do what they say I can't (She can't) They call me Cardi Bardi, banging body, spicy mami, hot tamale Hotter than a Somali, fur coat, Ferrari

Hop out the stu', jump in the coupe (Coupe) Big Dipper on top of the roof Flexing on bitches as hard as I can Eating halal, driving the Lam' Told that bitch I'm sorry (Sorry) 'Bout my coins like Mario (Mario) Yeah they call me Cardi B I run this shit like cardio Oh, damn

Diamond district in the jag (Gang, I said I like it like that) Certified, you know I'm gang, gang (Gang, gang I said I like it like) Drop the top and blow the brains, wouh (Wouh! I said I like it like that) Oh he's so handsome, what's his name? (Yeah, wouh, I said I like it) Oh I need the dollars, cha-ching (I said I like it like that) Beat it up like pi?atas (I said I like it like) Tell the driver, close the curtains (I said I like it like that, skrt) Bad bitch make him nervous (I said I like it) Cardi B

Chambean, chambean, pero no jalan (?Jalan!) T? compras to'a las Jordan, bo', a m? me las regalan (Hehe-he) I spend in the club (wouh), what you have in the bank (Yeah) This is the new religion, bang, en Latino gang, gang, yeah Trato de hacer dieta (Yeah), pero es que en el closet tengo mucha grasa (Wouh) Ya mudé la' Gucci pa' dentro de casa, yeh (?Wouh!)

Cabr?n, a ti no te conocen ni en Plaza (No) El Diablo me llama, pero Jesucristo me abraza (Amén) Guerrero como Eddie, que viva la raza, yeh Me gustan boricuas, me gustan cubana' Me gusta el acento de las colombianas (?Qué hubo pues?) Como mueve el culo la dominicana (?Qué lo que?) Lo rico que me chingan las venezolanas (?Wouh!)

Andamos activos, Perico Pin Pin (Wouh) Billetes de cien en el malet?n (Ching) Que retumbe el bajo, Bobby Valent?n, yeh (Boo) Aqu? es prohibido amar, diles, Charyt?n Que pal' picor les tengo Clarit?n Yo llego a la disco y se forma el mot?n (Rrr)

Diamond district in the jag (Gang, I said I like it like that) Bad Bunny baby, bebé, bebé, bebé Certified, you know I'm gang, gang (Gang, gang I said I like it like) Drop the top and blow the brains, wouh (Wouh! I said I like it like that) Oh he's so handsome, what's his name? (Yeah, wouh, I said I like it)

Oh I need the dollars, cha-ching (I said I like it like that) Beat it up like pi?atas (I said I like it like) Tell the driver, close the curtains (I said I like it like that, skrt) Bad bitch make him nervous (I said I like it)

Como Celia Cruz tengo el az?car (az?ca') Tu jeva me vio y se fue de pecho como Jimmy Snuka (Ah) Te vamos tumbar la peluca Y arranca pal' carajo, cabr?n, que a ti no te vo'a pasar la hookah (Hookah, hookah)

Mis tenis Balenciaga me reciben en la entrada (Wouh) Pa-pa-pa-parazzi, like I'm Lady Gaga (Wouh) Y no te me hagas (Hey) Que en cover de Billboard t? has visto mi cara (Hey) No salgo de tu mente (Wouh) Donde quieras que viajes has escuchado "Mi Gente"

Yo no soy high (high), soy como el Testarossa ('Rossa) Yo soy el que se la vive y también el que la goza (Goza, goza) Es la غير مجاز مي باشدa, mami es la غير مجاز مي باشدa (غير مجاز مي باشدa, غير مجاز مي باشدa) El que mira sufre y el que toca goza (Goza, goza)

I said I like it like that I said I like it like that (Rrr) I said I like it like that (Wouh) I said I like it like that

Diamond district in the jag (Gang, I said I like it like that) Certified, you know I'm gang, gang (Gang, gang I said I like it like) Drop the top and blow the brains, wouh (I said I like it like that) Oh he's so handsome, what's his name? (I said I like it)

دانلود آهنگ i like it از cardi b ft bad bunny and j balvin

 

آهنگ Warriors از Imagine Dragons

متن آهنگ Warriors از Imagine Dragons

As a child you would wait And watch from far away But you always knew that you'd be the one That work while they all play

In youth you'd lay Awake at night and scheme Of all the things that you would change But it was just a dream!

Here we are, don't turn away now, We are the warriors that built this town Here we are, don't turn away now We are the warriors that built this town From dust.

Will come When you'll have to rise Above the best and prove yourself Your spirit never dies!

Farewell, I've gone to take my throne above But don't weep for me 'Cause this will be The labor of my love

Here we are, don't turn away now We are the warriors that built this town Here we are, don't turn away now, We are the warriors that built this town From dust.

Here we are, don't turn away now We are the warriors that built this town Here we are, don't turn away now We are the warriors that built this town From dust

دانلود آهنگ Warriors از Imagine Dragons


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۶:۵۷ توسط:saman موضوع:

اهميت تجهيزات ترافيكي در چيست؟

اهميت تجهيزات ترافيكي در چيست؟

به نقل از وبسايت ايمني ها؛ هر ساله افراد زيادي جان خود را به دليل سوانح رانندگي از دست مي‌­دهند و در اين ميان خانواده­‌هاي بسياري داغ­دار مي­‌شوند. يك مورد از مهم­ترين راه‌كارها براي جلوگيري از اين حوادث تلخ و آسيب‌­هاي جدي پس از آن، استفاده از تجهيزات ترافيكي است. تجهيزات ترافيكي شامل تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، بشكه­‌هاي ايمني، استوانه و كله قندي ايمني، سرعت­گير ومي‌شوند. تمام اين علائم و ابزارها براي جلوگيري از بروز انواع حوادث است. شايد براي بيشتر افراد اين سوال مطرح باشد كه اهميت تجهيزات ترافيكي در چيست؟ براي پاسخ به اين سوال و آگاهي بيشتر در زمينه تجهيزات ترافيكي، با ايمني ها همراه باشيد.

تجهيزات ترافيكي چيست؟

تجهيزات راه ايمني ها آن دسته از ابزارهايي هستند كه براي كنترل ترافيك، حفظ امنيت عابرين، خودروها و رعايت مقررات مورد استفاده قرار مي­‌گيرند. اين تجهيزات عموما از رنگ­‌هاي زرد، قرمز و نارنجي توليد مي‌­شوند؛ چرا كه اين رنگ­‌ها علاوه بر اين كه هشدار دهنده هستند، از مسافت­‌هاي بسيار دور نيز قابل شناسايي بوده و مي­توان در نقش بازدارنده بسيار خوب عمل كنند.

چرا تجهيزات ترافيكي اهميت دارند؟

همان‌طور كه پيش از اين گفتيم، تجهيزات ترافيكي شامل علائم و ابزارهاي بسياري مي‌­باشد كه به منظور پيشگيري از سوانح و مشكلات متعدد ايجاد شده‌­اند. هركدام از اين تجهيزات ترافيكي داراي اهميت ويژه‌­اي هستند و براي ايجاد نظم و انضباط در سطح شهر و جاده‌ها نصب مي­‌شود.

اهميت تجهيزات ترافيكي جاده‌­اي

q3_bz0l.jpg

جاده‌­ها به مانند شاهرگ­‌هاي اصلي هستند ك

ه شهرها را به يكديگر متصل كرده‌­اند و سهم به­‌سزايي در رفت و آمد بين شهري دارند. بسياري از تصادفات و حوادث رانندگي كه منجر به آسيب­‌هاي شديد بدني و حتي مرگ مي­‌شوند، در جاده‌­هاي بين شهري اتفاق مي‌­افتد. اين افزايش سوانح به دليل سرعت­ زياد، رانندگي طولاني مدت و به دنبال آن خستگي و مواردي از اين دست است. يكي از مواردي كه اين تصادفات جاده­‌اي را تشديد مي­‌كند، عدم استفاده از تجهيزات ترافيكي جاده‌­اي است.

بسيار در اخبار و رسانه­‌ها ديده­‌ايم كه وسيله نقليه‌­اي به دليل نبود علائم رانندگي مناسب در جاده از مسير منحرف و باعث بروز خسارات جاني و مالي شده­ است. بنابراين شايد بتوان اين گونه برداشت كرد كه اهميت وجود تجهيزات و علائم ترافيكي در جاده‌­ها نسبت به شهرها بسيار بيشتر است. چراكه به دليل مواردي چون سرعت بالا، رانندگي طولاني مدت، ناآشنايي با جاده، سختي رانندگي در جاده، تاثير شديد آب و هوا بر جاده و… نياز به اين تجهيزات بيشتر احساس مي‌شود.

اهميت علائم رانندگي

تابلوهاي ترافيكي و علائم رانندگي نصب شده در شهرها و  جاده­‌ها براي ياري رساندن به عابرين و رانندگان مورد استفاده قرار مي­‌گيرد. اهميت وجود اين ابزار به اين دليل است كه آن‌ها به مانند يك كتاب راهنما عابرين پياده و رانندگان وسائل نقيله را نسبت به مسير، آگاه و اطلاعات لازم براي هدايت صحيح را به آن‌­ها مي­‌دهند. براي پيشگيري از بروز مشكلات احتمالي، خيلي مهم است كه اين تجهيزات در مسيري درست نصب و مورد استفاده قرار بگيرد.

اهميت موانع ترافيكي

يك نمونه از مهم­ترين تجهيزات ترافيكي، ضربه‌­گيرهايي هستند كه در نقاط پرخطر و آسيب زننده نصب مي­‌شوند. اين ضربه­‌گيرها تا حد بسيار زيادي مي­‌توانند از بروز خسارت‌­هاي جاني پيشگيري كند. علاوه ­بر آن از رسيدن آسيب جدي به وسيله نقليه نيز جلوگيري مي­‌كنند. همچنين جداكننده‌­‌هاي مسيرهاي شهري و جاده‌­اي نيز مي­‌توانند در مديريت و كنترل ترافيك نقش بسيار مهمي را ايفا كنند. از ديگر موانع ترافيكي كه در داخل شهر بسيار پركاربرد هستند مي‌توان به سرعت­گيرها اشاره كرد. سرعت­گيرها با نصب شدن در مسيرهاي پرتردد و پرخطر با ايجاد مانع سبب كاهش سرعت خوردوها مي‌شود كه اين امر در كاهش تصادفات شهري و جاده‌­اي نقش مهمي دارد.

اهميت چراغ‌­هاي راهنمايي

از جمله تجهيزاتي كه جهت ايجاد نظم در رانندگي مورد استفاده قرار مي گيرد، چراغ هاي ترافيكي مي باشد. چراغ راهنمايي با سه رنگ سبز، زرد و قرمز، پر استفاده‌ترين چراغ‌ها هستند كه به صورت استاندارد تنظيم شده و در سراسر جهان كاربرد يكساني دارند. چراغ­‌هاي چشمك زن به منظور هشدار دادن به رانندگان بر سر تقاطع‌­ها يا محل‌­هاي مربوطه نصب مي‌­شوند. بنابراين چراغ‌­هاي راهنمايي و چشمك زن از جهت ايجاد نظم و هشدار دادن به رانندگان از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند. چراغ­‌هاي چشمك زن به دو رنگ قرمز و زرد هستند. رنگ قرمز در محل‌­هاي پرخطر ديده شده و رنگ زرد به معني احتياط است. معمولا در چهارراه‌هايي كه ترافيك زيادي وجود دارد براي هدايت بهتر رانندگان از چراغ‌هاي فلش‌دار استفاده مي‌شود. همچنين نوعي چراغ راهنمايي براي عابرين پياده وجود دارد كه گذشتن از خيابان را براي آن‌ها راحت‌تر مي‌كند.

اهميت كيفيت تجهيزات ترافيكي

از ديگر موارد مورد اهميت در تجهيزات ترافيكي، كيفيت آن­ها است. وجود كيفيت نيز در كارايي تجهيزات ترافيكي نقش بسيار مهمي دارد. اين كيفيت شامل موارد زير مي‌باشد.

  1. دوام: مقاومت كافي را در برابر ضربات و صدمات صورت گرفته داشته باشد. همچنين در هر شرايط آب و هوايي شكل مطلوب كاركرد خود را از دست ندهد.
  2. مهندسي: مهندسي بودن ابزار ترافيكي بسيار حائز اهميت مي­‌باشد. اين ابزار بايد كاركرد بسيار خوبي داشته باشد.
  3. حفظ امنيت: تجهيزات بايد نقش پيشگيرانه داشته باشند و يا ميزان آسيب و صدمات را تا حد بسيار زيادي كاهش دهند. از اين بابت بايد داراي امنيت باشند كه ميزان صدمات وارده را افزايش ندهند.
  4. خدمات: اين مبحث مستقيما به شركت توليدكننده تجهيزات ترافيكي مربوط است. بايد خدمات‌دهي در حد بسيار مطلوب و رضايت‌بخش انجام شود.

اهميت تجهيزات ترافيكي در چيست؟ اين گونه مي­توان بيان كرد كه اهميت تجيهزات ترافيكي در كاهش ميزان تصادفات شهري و جاده­اي و كنترل ترافيك شهري و جاده است. به طور كلي اين علائم و تجهيزات به منظور ايجاد نظم در جامعه و جلوگيري از بروز مشكلات احتمالي توليد و مورد استفاده قرار مي‌­گيرد. همچنين كيفيت اين ابزارهاي ترافيكي نيز از مواردي است كه بايد به آن توجه ويژه‌­اي داشت. كيفيت يكي از ستون­‌هاي اصلي در ارائه خدمات هرچه بهتر اين تجهيزات است و اين امر تنها به واسطه­ خريدي مطمئن و آگاهانه صورت مي‌­پذيرد. شما مي‌توانيد از فروشگاه اينترنتي ايمني ها www.imeniha.com ، با كيفيت ترين تجهيزات ترافيكي را با خيالي آسوده و راحت خريداري كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۵:۳۰ توسط:saman موضوع:

ترفندهاي مخفي براي افزايش فالوور اينستاگرام

عنوان: ترفندهاي مخفي براي افزايش فالوور اينستاگرام

 

اگر مي خواهيد برند خود را گسترش دهيد و فالوورهاي اينستاگرام خود را افزايش دهيد، اين مقاله را از دست ندهيد! در اين مقاله به معرفي و آموزش تكنيك هاي مختلف براي جذب مخاطب يا افزايش فالوور در اينستاگرام مي پردازيم. براي موفقيت در جذب فالوور واقعي اينستا با ما همراه باشيد.

آيا كسب در آمد از اينستاگرام با فالوور كم امكان پذير است، اولين سوالي كه براي استارت آپ هاي كسب و كار در اينستاگرام مطرح مي شود اين است:

 

آيا اينستاگرام براي بازاريابي مناسب است؟

پاسخ قطعا بله است. اما اگر بخواهيم دلايل خود را براي پاسخ بيان كنيم، مي‌توانيم به موارد زير اشاره كنيم:

وجود طيف وسيعي از مخاطبان فعال در اكثر آثار

فعاليت بيش از 25 ميليون برند در اينستاگرام

بيش از 500 ميليون كاربر فعال در 24 ساعت شبانه روز

جذابيت پلتفرم اينستاگرام براي تبليغات

و بسياري دلايل ديگر، مانند برندسازي شخصي، كه باعث مي شود اينستاگرام ارزش سرمايه گذاري را داشته باشد و شما را تشويق مي كند كه فالوورهاي اينستاگرام خود را افزايش دهيد. مي توان گفت اينستاگرام يكي از بهترين پاسخ هايي است كه مي توان به اين سوال داد كه چگونه مي توان از اينترنت درآمد كسب كرد.

انواع روش ها براي جذب و افزايش فالوور اينستاگرام

اولين سوال بعد از ايجاد اكانت اينستاگرام معمولا اين است كه چگونه فالوور جذب كنيم؟ خوب، وقتي دلايل حضور در اينستاگرام را دانستيد، وقت آن است كه ببينيد چگونه مي توانيد مخاطبان خود را در اينستاگرام جذب و رشد دهيد. روش ها و ترفندهاي افزايش فالوور اينستاگرام بسيار زياد است، اما كاربردي ترين روش ها عبارتند از:

1- استفاده از تقويم محتوا

تقويم محتوايي چيست؟ تقويم محتوايي به شما كمك مي كند تا محتواي خود را در اينستاگرام منتشر كنيد و از قبل براي روزهاي مهم و مناسبت هاي خاص آماده شويد.

ايده هاي متقاعد كننده، تمركز بيشتر روي محتوا، انتشار به موقع پست ها و اجتناب از محتواي تكراري از مهمترين مزاياي استفاده از تقويم محتوا براي اينستاگرام است.

 

مزيت مهم استفاده از تقويم محتوايي اين است كه پس از مدت كوتاهي، فالوورهاي شما هميشه مشتاق مطالب جديد و جذاب خواهند بود و اين باعث ارتقا و در نهايت افزايش فالوور فوري شما مي شود.

 

2- استفاده از تصاوير و كليپ هاي جذاب و با كيفيت

اينستاگرام يك پلتفرم بصري است. بنابراين توصيه مي كنيم از ارسال تصاوير و فيلم هاي بي كيفيت به صورت جداگانه خودداري كنيد! محتواي بي كيفيت علاوه بر عدم جذب كاربران جديد، باعث فرار فالوورهاي شما نيز مي شود. براي جذب فالوور واقعي اينستاگرام بايد از بهترين و با كيفيت ترين محتواي ويديويي براي كسب و كار خود استفاده كنيد.

3- استفاده از قسمت آناليز اينستاگرام

اگر حساب كاربري خود را به حساب تجاري تغيير دهيد، اطلاعات بسيار خوبي در مورد مخاطبان خود دريافت خواهيد كرد. اين اطلاعات به شما كمك مي كند بهترين زمان براي انتشار محتواي خود را بيابيد و به راحتي سن، جنسيت و مكان افراد را شناسايي كنيد.

تجزيه و تحليل صفحه اينستاگرام به شما كمك مي كند تا فالوورها و فالوورهاي خود را بشناسيد و به شما در ايجاد استراتژي محتوا كمك كند. و همانطور كه در بالا ذكر شد، داشتن تقويم محتوا و استراتژي محتوا به رشد فالوور اينستاگرام شما كمك مي كند.

4- افرادي كه با برند شما در تعامل هستند را تگ كنيد

تگ كردن افراد، پست پست شده آنها را قابل مشاهده مي كند، حتي اگر آن افراد دنبال كننده شما نباشند. براي درك اين بخش به مثال زير توجه كنيد:

فرض كنيد شما صاحب يك باشگاه بدنسازي هستيد و افراد مختلفي هر روز به باشگاه شما مي آيند. مي توانيد از اين افراد عكس يا فيلم بگيريد و در اينستاگرام به اشتراك بگذاريد و نام آنها را براي پست منتشر شده تگ كنيد.

اين نه تنها مي تواند تعامل كاربران را افزايش دهد، بلكه آنها را به دنبال كردن صفحه شما تشويق مي كند. اين تكنيك در بسياري از صفحات تجاري قابل استفاده است.

5- استفاده از هشتگ هاي هدفمند در بيو اينستاگرام

بيو اينستاگرام بايد مختصر، ساده و تا حدي جذاب نوشته شود تا كاربر در يك نگاه از نوع فعاليت و دليل دنبال كردن شما آگاه شود.

استفاده از كلمات كليدي در دسكتاپ مانند هشتگ در اينستاگرام يكي از تكنيك هايي است كه مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند.

هنگام استفاده از هشتگ ها مراقب باشيد تا خوشحال نشويد.

6- پرس و جوهاي كاربر

يكي از مسائلي كه در طول زمان مي تواند براي صفحه اينستاگرام شما ايجاد شود، ثابت بودن پست هاي ارسال شده در اينستاگرام است. اگر صفحه شما پست‌هاي خنثي را براي مدت طولاني منتشر مي‌كند، احتمالاً با كاهش تعامل كاربر و ترك تحصيل مواجه خواهيد شد.

پست‌هاي خنثي محتوايي هستند كه داراي ثروت كم هستند. يكي از راه‌هاي افزايش فالوور اينستاگرام، توليد محتواي بحث‌برانگيز و ايجاد پست‌هاي ويروسي است. اين كار باعث محبوبيت بيشتر پست شما و افزايش شانس جذب فالوورهاي جديد مي شود.

7- استفاده از آيكون اينستاگرام در وب سايت و فرمت ايميل

يكي از رايج ترين راه ها براي جذب فالوور، درج آيكون هاي رسانه هاي اجتماعي در وب سايت شما است. اين به كاربران اجازه مي دهد تا صفحات شما را به راحتي و در كمترين زمان ممكن دنبال كنند. تو هم همينطور

مي توانيد از افزونه هايي استفاده كنيد كه آخرين پست هاي ارسال شده در اينستاگرام را در وب سايت شما نمايش مي دهند.

AccessPress Instagram Feed يكي از افزونه هايي است كه به خوبي براي شما كار مي كند. قرار دادن آيكون ها در قالب و عضويت در ايميل نيز روشي هوشمندانه براي افزايش فالوور است.

8- انتشار مطالب اينستاگرام در ساير شبكه هاي اجتماعي

ارسال پست هاي اينستاگرام در كانال ها و گروه هاي فيس بوك، توييتر و تلگرام مي تواند به رشد صفحه شما كمك كند. اين به افرادي كه شما را در ساير شبكه هاي اجتماعي فالو مي كنند اين امكان را مي دهد كه صفحه اينستاگرام شما را بشناسند و در صورت تمايل شما را دنبال كنند.

براي دانلود فيلم و عكس اينستاگرام مقاله دانلود ويديوهاي اينستاگرام را مطالعه كنيد.

9- چگونه مي توان فالوورهاي انجام مسابقات و كمپين هاي تبليغاتي را افزايش داد؟

برگزاري مسابقه يا جشنواره فرصتي براي افزايش فالوور در اينستاگرام است. يكي از روش هايي كه اغلب شركت ها براي افزايش فالوور خود در اينستاگرام استفاده مي كنند، برگزاري مسابقه و ايجاد كمپين هاي تبليغاتي مختلف است.

به عنوان مثال مي توانيد از كاربران بخواهيد كه با ايجاد يك هشتگ ويژه براي شما پست بگذارند يا از آنها بخواهيد كه دوستان خود را در پست ذكر كنند.

همچنين مي توانيد صفحه خود را از طريق صفحات بزرگ اينستاگرام تبليغ كنيد و مخاطبان بيشتري را جذب كنيد. پيشنهاد مي كنيم براي تغييرات در فعال سازي اكانت اينستاگرام قسمت غيرفعال سازي رمز 2 مرحله اي اينستاگرام را مطالعه كنيد.

 

10- تعامل جامع براي افزايش فالوور در اينستاگرام

يكي از اشتباهاتي كه مي توانيد در شبكه هاي اجتماعي مرتكب شويد عدم توجه به كاربران و كانال ارتباطي يك طرفه است. اين كار باعث دلسردي كاربران و تورم صفحه شما مي شود. سعي كنيد تا حد امكان به نظرات پاسخ دهيد و تعامل كاربران را افزايش دهيد. اين باعث افزايش اعتماد و وفاداري كاربران مي شود.

 

طبق الگوريتم‌هاي جديد اينستاگرام، هر چه بيشتر با كاربران تعامل داشته باشيد، شانس بيشتري براي نمايش پست‌هاي خود در بخش Feed داريد. فقط توجه كنيد كه رفتار و فعاليت غير عادي باعث بلاك شدن در اينستاگرام خواهد شد، يعني شما ديگر نميتوانيد فعاليتي در آن داشته باشيد.

https://www.webtalk.co/n/43939564

https://www.quora.com/profile/Ahmed-Ahmedali-4/https-nicesmmpanel-com-Nicesmmpanel-It-is-the-best-and-cheapest-SMM-panel-in-the-world-Best-choice-for-Resellers-and

https://cascade.org/node/6583?page=105#comment-77822

https://www.rohwrestling.com/content/roh-world-tv-champion?page=81#comment-132420

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/520936

https://coralvilleoakdale.extremebodyshaping.com/blog/2016/05/26/farrells-saved-my-life

https://tore-dahl.23video.com/vandkunsten-architects-torpedohallen-4

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=117#comment-116358

https://den-sociale-virksomhed.23video.com/nbg-katjamov

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://13vhz1.videomarketingplatform.co/thunderhead-lesson-1mov

http://arsiv.csgb.gov.ct.tr/BASIN-VE-HALKLA-%C4%B0L%C4%B0%C5%9EK%C4%B0LER/KAMU-SPOTLARI/emodule/12161/eitem/4515#.Yw3ngHZBzrf

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/520937

https://iowacitysouth.extremebodyshaping.com/blog/2018/01/31/congratulations-to-our-10000-winner


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۱:۵۰ توسط:saman موضوع:

كاشت نهال انجير

كاشت نهال انجير

درخت انجير از جمله زيباترين و خارق العاده ترين درختان ميوه به شمار مي رود كه شما مي توانيد علاوه بر برداشت انجير هاي خوشمزه و پر خاصيت از آن، به عنوان درخت زينتي در حياط خانه تان به كاشت و پرورش آن اقدام كنيد. اگر شما نيز در فكرتان خريد نهال ميوه و كاشت آن را مي پرورانيد و دوست داريد كم و كاستي از جانب شما براي توليد محصول با كيفيت و زياد صورت نگيرد، جهت آگاهي كامل از كاشت نهال انجير، شرايط كاشت نهال و زمان كاشت و… تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

ارتفاع درخت انجير از ? تا ?? متر متغيير مي باشد و بستگي به شرايط محيط كاشت آن دارد؛ تا كنون ??? گونه از انجير شناسايي شده و ميوه هاي رسيده از درخت در رنگ هاي سبز، زرد، بنفش و قهوه اي چيده مي شوند و به صورت ميوه يا بعدا پس از گذراندن مراحل خشك كردن به شكل خشكبار و با طعم هاي بي نظير مورد استفاده قرار مي گيرند.

برگ هاي درخت انجير پهن و منشعب بوده و شيرابه شيري رنگ با مزه تند و سوزان از آن در جريان است. اكنون در ادامه مطالب به نكات لازم در كاشت نهال انجير توجه شما را جلب مي كنم.

براي تكثير درخت انجير روش هاي مختلفي وجود دارد. اين روش ها در دو گروه تكثير جنسي و غير جنسي قرار ميگيرند. تكثير جنسي، زماني مورد استفاده قرار ميگيرد، كه شما دانه هاي درشتي از ميوه انجير به دست آورده باشيد. به گونه اي كه اين دانه ها زير دندان شما مشخص باشند. تكثير غيرجنسي هم به روش هاي مختلفي مانند پيوند، خواباندن شاخه، پاجوش و قلمه زدن تقسيم مي گردد. رايج ترين روش براي تكثير درخت انجير قلمه زدن است.

https://alphanahal.ir/fig-seedling/

انواع روش كاشت درخت انجير:

به‌صورت كلي، دو روش براي تكثير و كاشت درخت انجير، وجود دارد:

روش جنسي

روش غيرجنسي

از روش جنسي زماني مي‌توانيد استفاده كنيد كه دانه‌هاي داخل ميوه به حدي بزرگ باشند كه زير دندان مشخص شوند. در اين صورت مي‌توانيد با كاشت دانه‌ها، اقدام به كاشت و پرورش Fig tree،  نماييد. روش غيرجنسي نيز به سه روش پيوند، خواباندن شانه، پاجوش و قلمه زدن انجام مي‌شود. در ادامه اين روش‌ها را بررسي مي‌كنيم.

 

 كاشت درخت انجير به روش قلمه زدن:

قلمه زدن به دو روش مستقيم و كاشت نهال خزانه‌اي انجام مي‌شود. در روش مستقيم، شما بايد حفره‌اي به عمق يك و نيم متر و پهناي هفتاد سانتي‌متر ايجاد كرده و قلمه را در آن بكاريد. دقت كنيد كه قلمه انتخاب شده بايد ضخامتي حدود سه سانتي‌متر داشته باشد و قد آن نيز حدوداً هفتاد سانتي‌متر باشد. حفره‌هايي كه براي كاشت ايجاد مي‌كنيد بايد حدوداً ?0 متر از يكديگر فاصله داشته باشند تا مانع رشد يكديگر نشوند.

در روش قلمه زدن خزانه‌اي، قلمه‌هاي ?0 الي ?0 سانتي‌متري از درختان ? تا ? ساله جدا شده و به همان روش قلمه مستقيم كاشته مي‌شوند. حدود يك‌سال بعد، بهترين نهال‌ها را انتخاب كرده و آن‌ها را به مكان اصلي منتقل كنيد.

در نحوه كاشت مستقيم قلمه، ابتدا چاله هايي به عمق ? تا ?. ? متر و طول و عرض حدود ?? سانتيمتر تا يك متر حفره شده و در اسفند ماه تا ابتداي فروردين ماه، قلمه هاي ? يا ? ساله و يا مسن تر كه ?? تا ?? سانتيمتر طول و ? تا ? سانتيمتر قطر دارند، تهيه شده و كاشته مي شوند. مسافت ها بين چاله ها بسته به قدرت نهايي درختان حاصله از ? تا ?? متر متغيير است.

كاشت نهال انجير با روش پاجوش:

اين روش كاشت درخت انجير؛ در زمستان بهتر جواب مي‌دهد. پس از رسيدن زمان مناسب، پاجوش‌ها را در حفره‌هايي كه از قبل آماده كرده‌ايد بكاريد. براي كاشت بايد يك حفره دو متري ايجاد كرده، سپس يك و نيم متر از آن را با خاك پر كرده و شاخه را در آن بكاريد. اين كار به نهال انجير، كمك مي‌كند تا به‌سادگي ريشه‌هاي خود را در خاك ساكن كند.

درخت انجير معمولا زياد پاجوش مي‌دهند، بنابراين ميتوان از آنها در ازدياد درخت استفاده كرد. پاجوش‌ها را در بهمن و يا اسفند ماه در گودال‌هاي حفر شده قرار مي دهند، و اطراف آن را خاك مي‌ريزند. در اين روش تعدادي از شاخه‌ها را حذف كرده و فقط ? تا ? شاخه باقي مي‌گذارند. در مناطقي كه كشت انجير به صورت آبي مي‌باشد، ابتدا گودالي به عمق ? متر حفر كرده و ?.? متر آن را با خاك پر مي‌كنند. سپس گودال را آب داده و نهال را داخل آن ميكارند.

خوب است بدانيد، ازدياد به‌وسيله قلمه به دليل مقاومت بهتر گياه حاصله در مقابل سرما، نسبت به پاجوش برتري دارد.

 كاشت درخت انجير به روش خواباندن شاخه:

اين روش، شبيه به پاجوش است با اين تفاوت كه شاخه از درخت جدا نمي‌شود و به همان شكل، خم شده و به زير خاك هدايت مي‌شود. با گذشت زمان، شاخه ريشه مي‌دهد و تبديل به درخت جديدي مي‌شود.

قلمه زدن درخت انجير چگونه صورت مي‌پذيرد؟

قبل از آموزش قلمه زدن درختان انجير، لازم است كه با قوانين انتخاب قلمه آشنا باشيد:

  • درخت مادري كه انتخاب مي‌كنيد بايد سالم، قوي و پربار باشد.
  • سرشاخه‌هاي 2 تا 3 ساله درخت را براي قلمه زدن انتخاب كنيد.
  • طول قلمه‌ها بايد حدود ?0 سانتي‌متر باشد.
  • قطر قلمه‌ها حداقل يك سانتي‌متر باشد.
  • قلمه‌هاي بخش انتهايي درخت انجير، بهتر از شاخه‌هاي وسطي و بالايي درخت هستند.

براي قلمه زدن و كاشت نهال انجير، شاخه را انتخاب كرده و با اندازه مناسب برش بزنيد. براي برش زدن حتماً از وسيله استفاده كنيد و شاخه را نشكنيد. شاخه‌هاي بريده‌شده را تا بهار سال آينده در دماي 0 تا ? درجه و رطوبت بالا نگهداري كنيد. در اين شرايط قلمه ريشه زده و آماده كاشت مي‌شود. پس از رسيدن بهار، قلمه‌ها را در جاي مناسب بكاريد و به آن رسيدگي كنيد. پس از گذشت يك سال، نهال آماده انتقال به‌جاي اصلي است.

كاشت زمان مناسب نهال انجير

يكي از مهم ترين نكات كاشت نهال آگاهي از زمان مناسب جهت كاشت نهال در دستيابي به رشد موثر آن محسوب مي شود. اوايل اسفند ماه و اولين نيمه فرودين ماه زمان بسيار خوبي است تا نسبت به كاشت نهال اقدام نماييد‌. در اين مواقع از سال نهال در دوره خواب قرار دارد و بارش باران بر عملكرد آن در آينده اثر بسيار مثبتي خواهد گذاشت.

شرايط مناسب كاشت و پرورش درخت انجير

كاشت درخت انجير مختص مناطق گرمسيري است. چون اين درخت در مناطق سرد امكان رشد و باروري چنداني ندارد. به همين خاطر بسياري از افراد پرورش درخت انجير را در محيط داخلي منزل امتحان مي كنند.

كاشت درخت انجير در گلدان امكان شباهت سازي براي رشد را فراهم مي كند. عده اي نيز كشت باغچه اي درخت انجير را ترجيح مي دهند اما در فصل زمستان پوشش مناسبي براي محافظت از سرما ايجاد مي كنند.

 درجه حرارت

درخت انجير مخصوص مناطق نيمه گرمسيري بوده و نيازمند زمستان ملايم و تابستان گرم است. اين درخت به همان اندازه كه در برابر گرما مقاوم است، در مقابل سرما مخصوصا در دوران جواني حساس ميباشد. بنابراين سرما يك عامل محدود كننده در كاشت اين درخت به حساب مي‌آيد. از لحاظ درجه حرارت، انجير در دماي حدود ?? تا ?? درجه به‌خوبي رشد مي‌كند. هرچند كاشت اين درخت در گستره وسيع‌ دمايي ميسر مي‌باشد، اما بايد بدانيد دماي بالاتر از ?? درجه كيفيت محصول را به طور محسوس كاهش مي‌دهد.

نور مورد نياز درخت انجير :

درخت انجير يك گياه نيمه گرمسيري است و در محيط پرنور كشت مي شود.اين درخت به تابش مستقيم نور خورشيد براي رشد و ثمر دهي نياز دارد.انجير زمستانهاي ملايم همراه با بارندگيهاي پراكنده و تابستانهاي گرم را بيشتر ترجيح مي دهد عليرغم اينكه انجير بومي نواحي نيمه بياباني است، درجه حرارتهاي پايين زمستان، بيشتر از گرماي بالاي تابستان كشت آن را محدود مي سازد، بطوري كه درختان انجير گرماي شديد را بدون خسارت جدي به كيفيت ميوه تحمل مي كند.انجير مانند هر گياه خزان دار نيمه گرمسيري كه به شرايط خشك آب و هوايي وابسته است تحت شرايط رطوبت نسبي پايين، تابش شديد نور خورشيد، درجه حرارت بالاي تابستانه (?? تا ?? درجه سانتيگراد در ماههاي تير و مرداد) و زمستانهاي ملايم به خوبي رشد مي كند. اگر پرورش درخت انجير را در محيط منزل و در گلدان انجام مي دهيد، اين گلدان را در محل مناسبي براي دريافت تابش روزانه قرار دهيد.

وضعيت بارندگي :

زماني كه ?.? سانت از خاك انجير خشك شده باشد، زمان آبياري است. آبياري درخت انجير بايد به طور منظم انجام شود. اين درخت براي رشد به آب كافي نياز دارد. اگر با زرد شدن برگ هاي درخت انجير مواجه شديد، بايد ميزان آب دهي را افزايش دهيد.

اگر اين درختان به شكل ديمي كاشت شده اند، بايد ??? تا ??? ميلي متر بارش را از فصل پاييز تا ابتداي فصل بهار دريافت كنند. رطوبت نسبي كمتر از ??% براي درختان انجير بهتر است. زيرا رطوبت نسبي بالا، شيوع و آلودگي به اكثر بيماريهاي قارچي و نيز شكاف خوردن ميوه كه در زمان رسيدن ميوه صورت ميگيرد را تشديد مي كند.

اگر بارندگي كاهش يابد، بهتر است كشت آبي را براي درخت انجير دنبال كنيد. در زمان لقاح درخت نبايد در معرض بارندگي باشد. چون محصول آن به شدت كم مي شود. ميوه انجير در بارندگي هاي كم و هواي خشك به شكل دم كوتاه و كوچك مي شود اما در هواي مرطوب به شكل بزرگ و دراز رويت مي گردد. اگر در محيط منزل اقدام به آبياري گلدان انجير مي كنيد، در هر بار آبياري ?.? ليتر براي آن در نظر بگيريد.

باد :

وزش باد يا بارندگي در طول انجام عمل بار دهي ممكن است با ايجاد اختلال در پرواز طبيعي زنبور انجير (Blostophaga) در انجام فعاليت گرده افشاني و تشكيل ميوه، وقفه و ممانعت ايجاد كند. با وجود اين، وزش نسيم ملايم در هنگام خشك شدن ميوه مناسب است. زيرا به رسيدن مطلوب ميوه ها كمك مي كند.

نياز سرمايي درخت انجير :

نياز سرمايي درختان انجير براي شكست ركود زمستاني از صفر تا مقدار كم گزارش شده است، سرماي مورد نياز براي شكستن استراحت انجير به قدري كم است كه چند هفته هواي خنك براي آن كافي است بطوري كه ??? تا ??? ساعت دماي كمتر از ? درجه سانتيگراد نياز سرمايي آن را بر طرف مي سازد.

وضعيت خاك :

خاك مناسب براي كاشت درخت انجير خاكي از شن نرم تا رس سخت را در بر مي گيرد اما در خاك هاي ليموني بهترين رشد و نمو را از خود نشان مي دهد. اين خاك از نظر اسيديته بايد بين ? تا ?.? باشد. مقاومت گياه انجير بالاست و در محيط هايي با خاك خشك و شور نيز كشت مي گردد.

آبياري:

هر چند درخت انجير قادر به رشد و توليد محصول در مناطق كم آب مي باشد اما كم آبي هميشه مانع اصلي بر رشد طبيعي آن به حساب مي آيد و ميزان بازده درخت را كاهش مي دهد؛ لذا آبياري فوري و زياد نهال انجير پس از كاشت به دليل تماس بهتر ريشه با آب و خاك جهت جذب مواد معدني براي شروع سريع تر رشد ضرورت دارد.

شايع‌ترين بيماري و آفات درخت انجير چه است:

پس از كاشت، درخت در بعضي شرايط ممكن است دچار آفت يا بيماري بشود. شايع‌ترين بيماري‌ها و آفات درخت انجير، عبارت‌اند از:

بيماري بلايت

بيماري سياهك

سفيدك سطحي

پوسيدگي طوقه و ريشه

پوسيدگي طوقه و ريشه

شپشك ستاره‌اي

كنه تارتن

مگس

مبارزه با آفات و بيماري هاي درخت انجير

مبارزه با آفات و بيماري‌ها نيز از اقدامات ضروري در كاشت و پرورش درخت انجير مي‌باشد.

مورچه اولين آفتي است كه در بحث مراقبت از انجير مطرح مي‌شود. مورچه به دو طريق، به باغات انجير خسارت وارد مي‌كند. اولين مورد در زمان گرده‌افشاني ميباشد، بدين صورت كه با شكار حشره پلاستوفاگا (عامل گرده‌افشاني)، باعث پائين آمدن ميزان گرده افشاني و در نهايت ريزش ميوه‌هاي تلقيح نشده مي‌شود.

مورد دوم نيز مربوط به زمان رسيدن و خشك شدن ميوه بوده، كه با تغذيه از ميوه‌هاي رسيده و خشك باعث كاهش كيفيت و كميت محصول مي‌شود. مبارزه با مورچه ها، معمولا به روش سنتي و با ريختن سم به دور تنه درخت و لانه مورچه انجام مي‌شود.

از ديگر آفات مهم انجير، شب‌پره هندي، پروانه برگ‌خوار، سوسك شاخك‌بلند، مگس ميوه انجير، مگس سركه و كته تار عنكبوتي مي‌باشد، كه مبارزه با آنها از طريق سموم مختلف امكان‌پذير است.

مهمترين بيماري‌هاي انجير نيز، شامل «شانكر يا خشكيدگي شاخه انجير»، «ترشيدگي ميوه انجير» و بيماري «موزائيك انجير» مي‌باشد.

چند نوع هرس داريم و هرس درخت انجير چگونه انجام مي‌شود؟

زماني كه شاخه‌ هاي آسيب‌ ديده و داراي بيماري بر روي درخت ديده مي‌شود، درخت نياز به هرس دارد. گاهي اوقات هرس درخت براي اين انجام مي‌شود كه درخت قوت بگيرد و رشد بهتري داشته باشد. با هرس درخت، تقريباً نيمي از اندازه آن را مي‌كاهيد. بهترين زمان هرس، در زمستان و هنگام خواب زمستاني درخت است. شاخه‌هايي كه روي شاخه‌هاي اصلي ميوه دهي رشد مي‌كنند و داراي زاويه كمتر از ?? درجه هستند نيز نياز به هرس دارند.

انواع هرس درخت انجير:

  • هرس بهره‌برداري
  • تشكيل درخت به شكل پابلند
  • هرس درخت انجير و تشكيل درخت به شكل بوته

https://alphanahal.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۵:۱۲ توسط:saman موضوع: